FANDOM

Mal Berta — główna bohaterka serii Następcy. Jest córką Diaboliny, Pani Mroku, uważanej za najniebezpieczniejszą z mieszkańców Wyspy Potępionych. Tam też Mal się wychowywała, ale za sprawą decyzji nowo wybranego króla została przeniesiona do Auradonu.

Jako urodzona liderka, Mal podjęła się wykonania misji jej matki - skradzenia różdżki Dobrej Wróżki. Jej hobby, zarówno na Wyspie jak i w Auradonie, jest rysowanie i studiowanie zaklęć.

Wraz z postępowaniem filmów Mal pozbywa się swoich lęków i celów, stając się prawdziwą sobą; poprzez porzucenie bycia złym i przejścia na stronę dobra.

Wygląd Edytuj

Mal jest opisywana jako młoda dziewczyna z ciemnofioletowymi włosami, które mają kilka pasemek jaśniejszych odcieni, są kręcone i sięgają jej do ramion. Ma zimne, szaro-zielone oczy, które pod wpływem magii błyszczą ostrą zielenią. Zazwyczaj ubiera się w fioletowe, zielone i różowe kolory. Z książek dowiadujemy się, że na ramieniu posiada mały znaczek smoka, symbol Diaboliny.

W "Następcy 2" jej włosy są znacznie dłuższe, blond i fioletowe na końcówkach. Kiedy wraca na Wyspę, farbuje się na różowo-fioletowo, od tej pory ma też grzywkę.

Osobowość Edytuj

Mal to przebiegła, inteligentna i bezwzględna dziewczyna, która jest urodzonym liderem, utalentowanym w robieniu graffiti na wszystkim, co zobaczy. Mimo, że jest dość otwarta na kompromisy, niełatwo wybacza innym. Jest naprawdę zainteresowana sztuką i magią, ale tylko, jeśli to wymagane. Jako córka Diaboliny, chce być dokładnie taka, jak jej matka; zła do szpiku kości. Zawsze chce zaimponować swojej rodzicielce, ale zazwyczaj okazuje się, że ją zawiodła.

Mimo wszystko, uwielbia snuć nikczemne plany, a w swojej starej szkole była prawdziwym postrachem, mogąc pochwalić się swoją złą reputacją. Nie jest amatorką niczego, co różowe czy "piękne", ale często przyłapuje się na rozmyślaniu, jak wyglądałoby jej życie poza Wyspą Potępionych. Nie jest ona niekonsekwentna; po prostu wprowadzono ją w błąd. Ta cała otoczka, którą wokół siebie stworzyła, jest niczym innym niż udawaniem. Mal chce po prostu, by matka była z niej dumna; a bycie złym to jedyna droga do uznania ze strony Diaboliny. Ben jest jedyną osobą, która to zauważyła - wliczając samą Mal - i pokazała jej, kim naprawdę jest.

"Wyspa Potępionych" Melissy de la Cruz Edytuj

W pierwszej z książek Mal jest nam przedstawiona jako córka Diaboliny, najgorszej ze złych. Dziewczyna została urodzona i wychowana na Wyspie Potępionych, razem ze swoimi najlepszymi przyjaciółmi i ich rodzicami.

Pewnej nocy śni o zaczarowanym jeziorze, nad którym spotyka się z Benem, królem Auradonu - którego wtedy jeszcze nie zna.

Nie idzie jej zbyt dobrze w szkole.

Kiedy okazuje się, że jest szansa na odzyskanie różdżki Diaboliny, kobieta powierza zadanie swojej córce, ażeby mogła udowodnić, że jest jej godną następczynią. Mal przekonuje do pomocy Jaya, Carlosa i Evie. Ratuje córkę Złej Królowej, czego kosztem jest utrata magii przez laskę. Po tych wydarzeniach czwórka nastolatków zostaje przyjaciółmi.